Η Interbrand ανακοίνωσε τη φετινή κατάταξη «Best Global Brands». Η ανάλυση της εταιρείας αποκαλύπτει ότι, ενώ το performance marketing μπορεί να προσφέρει βραχυπρόθεσμα κέρδη, η έλλειψη επένδυσης σε μακροπρόθεσμη στρατηγική branding έχει αφήσει πολλά από τα 100 κορυφαία brands με αναξιοποίητη αξία ύψους 3,5 τρισεκατομμυρίων δολαρίων. Για την τελευταία χρονιά, αυτό μεταφράζεται σε απώλειες εσόδων ύψους 200 δισεκατομμυρίων δολαρίων.
Η συνολική αξία των πιο πολύτιμων brand έχει αυξηθεί σημαντικά κατά την τελευταία 25ετία, καταγράφοντας μία εντυπωσιακή αύξηση 3,4 φορές από την πρώτη δημοσίευση της κατάταξης, το 2000. Τότε, η συνολική αξία ανερχόταν σε 988 δισεκατομμύρια δολάρια, ενώ σήμερα έχει φτάσει τα 3,4 τρισεκατομμύρια δολάρια. Ωστόσο, όπως επισημαίνει ο Global CEO της Interbrand, Gonzalo Brujó, η έλλειψη επενδύσεων σε μακροπρόθεσμες στρατηγικές ανάπτυξης οδήγησε σε σημαντικές χαμένες ευκαιρίες. «Αν αυτά τα brands είχαν τύχει αντιμετώπισης και διαχείρισης ως στρατηγικά περιουσιακά στοιχεία ανάπτυξης, τότε η συνολική τους αξία θα μπορούσε να φτάσει τα 6,9 τρισεκατομμύρια δολάρια. Η ανάπτυξη που βλέπουμε κρύβει μία τεράστια χαμένη ευκαιρία», δήλωσε χαρακτηριστικά ο Brujó.
Η Apple παραμένει στην κορυφή της κατάταξης ως το πιο πολύτιμο brand παγκοσμίως. Ωστόσο, φέτος σημείωσε την πρώτη της μείωση στην αξία του brand της μετά από περισσότερα από 20 χρόνια, καταγράφοντας πτώση κατά 3%. Ο Greg Silverman, Global Director of Brand Economics της Interbrand, σημείωσε πως η εταιρεία υιοθέτησε μία πιο προσεκτική στρατηγική σε σχέση με την ανάπτυξη του AI, σε αντίθεση με πολλούς ανταγωνιστές της που έσπευσαν να λανσάρουν προϊόντα βασισμένα σε αυτό. «Η Apple ακολούθησε έναν πιο μεθοδικό δρόμο, διασφαλίζοντας ότι οι κυκλοφορίες AI προϊόντων της είναι εναρμονισμένες με τις αξίες της. Αυτή η πιο αργή, αλλά σταθερή, ηγετική κίνηση έδωσε προτεραιότητα στη μακροπρόθεσμη εμπιστοσύνη των καταναλωτών έναντι των άμεσων κερδών», σημείωσε ο Silverman.
Ο τομέας της αυτοκινητοβιομηχανίας κυριαρχεί στη φετινή λίστα, με 14 brands να καταλαμβάνουν θέσεις στη λίστα των 100 κορυφαίων, αποτελώντας τον τομέα με τις περισσότερες συμμετοχές. Οι Toyota (#6), Mercedes-Benz (#8) και BMW (#10) συγκαταλέγονται στις πρώτες δέκα θέσεις, επιβεβαιώνοντας τη σταθερή παρουσία των αυτοκινητοβιομηχανιών. Από την άλλη πλευρά, η Tesla (#12) κατέγραψε μία από τις μεγαλύτερες μειώσεις στην αξία της, με πτώση 9%, ενώ άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες, όπως η Kia (#86), η Hyundai (#30) και η Toyota, σημείωσαν διψήφια ποσοστά ανάπτυξης.
Ο κλάδος της πολυτέλειας συνέχισε την ανοδική του πορεία, με αύξηση της αξίας των brands κατά 7%, σε σύγκριση με την αύξηση 6,5% της προηγούμενης χρονιάς. Η Ferrari (#62) αναδείχθηκε ως το brand με τη μεγαλύτερη άνοδο φέτος, καταγράφοντας αύξηση 21%. Επιπλέον, η Louis Vuitton ανέβηκε τρεις θέσεις, από τη 14η στη 11η, ενώ η Hermès (#22) και η Prada (#83) συγκαταλέγονται στα brands με τη μεγαλύτερη αύξηση στον κλάδο της πολυτέλειας, με αυξήσεις κατά 15% και 14% αντίστοιχα.
Στη φετινή κατάταξη παρατηρήθηκε η είσοδος τεσσάρων νέων brands. Η Nvidia (#36), η Pandora (#91), η Range Rover (#96) και η Jordan (#99) έκαναν την πρώτη τους εμφάνιση στη λίστα. Ειδικότερα, η Jordan, που αποτελεί brand βασισμένη σε προσωπικότητα, έγινε το πρώτο αυτού του είδους που καταφέρνει να εισέλθει στην κατάταξη των 100 κορυφαίων. Επίσης, οι Uber (#78) και LG (#97) επανήλθαν στη λίστα μετά από μία περίοδο απουσίας.
Σημειώνεται πως η πρώτη πεντάδα της κατάταξης αποτελείται από τεχνολογικά brands, με τις Apple, Microsoft, Amazon, Google και Samsung. Ακολουθούν οι Toyota, Coca Cola, Mercedes-Benz, McDonald’s και BMW.