Ο διευθύνων σύμβουλος της LG Electronics (LG) William Cho και βασικά στελέχη της εταιρείας παρουσίασαν την επιχειρηματική στρατηγική της εταιρείας για το 2025 κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου που πραγματοποιήθηκε στο Λας Βέγκας, Νεβάδα, ΗΠΑ. Ο διευθύνων σύμβουλος τόνισε την ανάγκη να ενισχυθεί η ανταγωνιστικότητα και να επιταχυνθεί η ποιοτική ανάπτυξη με την τελειοποίηση των στρατηγικών εκτέλεσης που προσαρμόζονται στο ταχέως μεταβαλλόμενο περιβάλλον της παγκόσμιας αγοράς.
Ο Cho υπογράμμισε τη θετική πρόοδο που επιτεύχθηκε μέσω καινοτόμων επιχειρηματικών μοντέλων, όπως οι δραστηριότητες συνδρομητικών υπηρεσιών και διαφήμισης & περιεχομένου με βάση το webOS, τα οποία αποδεικνύουν την ευέλικτη ανταπόκριση της LG στις εξελισσόμενες απαιτήσεις της αγοράς. «Εν μέσω πρωτοφανών αβεβαιοτήτων της αγοράς και ενός μεταβαλλόμενου ανταγωνιστικού τοπίου, απαιτούμε ένα ριζικά διαφορετικό επίπεδο στρατηγικών και ακριβούς εκτέλεσης», τόνισε.
Σε σύγκριση με δύο χρόνια πριν, όταν η LG παρουσίασε για πρώτη φορά το όραμά της για το 2030, η ανάκαμψη της παγκόσμιας αγοράς παρουσιάζει εκτεταμένες καθυστερήσεις, ενώ οι γεωπολιτικοί κίνδυνοι, όπως οι αλλαγές στις εμπορικές πολιτικές των μεγάλων κρατών, γίνονται πιο έντονοι. Το ανταγωνιστικό μοντέλο με τις κινεζικές εταιρείες μετατοπίζεται επίσης από τον ανταγωνισμό με βάση τις τιμές σε μια πιο εξελιγμένη εστίαση στην τεχνολογία.
Στο πλαίσιο του οράματος 2030, η LG επιδιώκει να μετατραπεί σε έναν πάροχο έξυπνων λύσεων ζωής που συνδέει και βελτιώνει τις εμπειρίες των πελατών.
«Παρά το δύσκολο περιβάλλον, παραμένουν σημαντικές ευκαιρίες», πρόσθεσε ο Cho. «Εστιάζοντας στην παροχή διαφοροποιημένης αξίας για τους πελάτες, θα δημιουργήσουμε συνεχή ανάπτυξη».
Αλλαγή επιχειρηματικών παραδειγμάτων για την ικανοποίηση των απαιτήσεων της αγοράς
Η LG αυξάνει την παρουσία της στην αγορά μέσω νέων επιχειρηματικών μοντέλων, όπως οι συνδρομητικές υπηρεσίες και το ηλεκτρονικό της κατάστημα. Αξιοποιώντας τα δυνατά σημεία της εταιρείας, η συνδρομητική δραστηριότητα συνδυάζει συσκευές και υπηρεσίες για να προσφέρει μεγαλύτερη ευκολία και ευελιξία, ξεπερνώντας τον ανταγωνισμό που καθορίζεται από τις τιμές. Οι πελάτες μπορούν να χρησιμοποιούν τα προϊόντα σε διάρκεια που ταιριάζει καλύτερα στις ανάγκες τους και να λαμβάνουν βελτιστοποιημένες υπηρεσίες φροντίδας, επιτρέποντας στην LG να διατηρεί στενότερες σχέσεις με τους πελάτες και να δημιουργεί επαναλαμβανόμενα έσοδα.
Η LG ενισχύει επίσης το ανταγωνιστικό της πλεονέκτημα με την ενίσχυση των υπηρεσιών επιτόπιας φροντίδας και τη διαφοροποίηση των καναλιών πωλήσεων. Φέτος, η εταιρεία επεκτείνει την υπηρεσία στην Ινδία, τη Σιγκαπούρη και το Χονγκ Κονγκ, μετά την επιτυχημένη έναρξη στη Μαλαισία, την Ταϊλάνδη και την Ταϊβάν.
Το 2024, τα έσοδα της LG από τις συνδρομητικές υπηρεσίες αυξήθηκαν περισσότερο από 75% σε ετήσια βάση, ξεπερνώντας τον αρχικό στόχο της εταιρείας (1,8 τρισεκατομμύρια KRW) και φτάνοντας συνολικά κοντά στα 2 τρισεκατομμύρια KRW. Η LG στοχεύει να υπερτριπλασιάσει αυτό το ποσό μέχρι το 2030, καθιερώνοντας τις συνδρομητικές υπηρεσίες της ως βασικό μοχλό ανάπτυξης.
Το διαδικτυακό κατάστημα της εταιρείας αναπτύσσεται επίσης με ταχείς ρυθμούς, με τις πωλήσεις να αυξάνονται πάνω από 80% σε ετήσια βάση κατά τη διάρκεια της περιόδου Black Friday του περασμένου Νοεμβρίου.
Επέκταση της δραστηριότητας υπηρεσιών βασισμένων σε πλατφόρμες μέσω του webOS
Η δραστηριότητα υπηρεσιών που βασίζεται σε πλατφόρμες, η οποία συμβάλλει στη μετατροπή της επιχειρηματικής δομής της εταιρείας σε ένα μοντέλο υψηλού κέρδους, στοχεύει να αυξήσει τα έσοδά της περισσότερο από πέντε φορές μέχρι το 2030 – αντιπροσωπεύοντας τελικά το 20% των συνολικών λειτουργικών κερδών της LG. Αυτό το επιχειρηματικό μοντέλο αξιοποιεί εκατοντάδες εκατομμύρια προϊόντα της LG που πωλούνται παγκοσμίως ως πλατφόρμα για τη δημιουργία εσόδων παρέχοντας στους πελάτες περιεχόμενο, προσαρμοσμένη διαφήμιση και υπηρεσίες.
Ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα της επιτυχίας της LG σε αυτόν τον τομέα είναι η δραστηριότητα διαφήμισης και περιεχομένου που βασίζεται στο λειτουργικό σύστημα έξυπνων τηλεοράσεων webOS της εταιρείας. Πέρυσι, η επιχείρηση διαφήμισης και περιεχομένου που βασίζεται στο webOS ξεπέρασε τον στόχο των εσόδων του 1 τρισεκατομμυρίου KRW.
Ξεκινώντας από φέτος, το webOS θα γίνει μια ολοκληρωμένη πλατφόρμα περιεχομένου για διάφορες συσκευές και λύσεις, συμπεριλαμβανομένων των προϊόντων πληροφορικής και των συστημάτων ενημέρωσης και infotainment. Επίσης, θα διευρύνει το πεδίο εφαρμογής του για να συμπεριλάβει λύσεις Digital Out of Home (DOOH) με τεχνητή νοημοσύνη για τους διαφημιστές, εξελισσόμενη σε μια «ολοκληρωμένη πλατφόρμα διαφήμισης πολυμέσων» που παρέχει διαφοροποιημένες εμπειρίες περιεχομένου σε διάφορους εσωτερικούς και εξωτερικούς χώρους.
Για το σκοπό αυτό, η LG ξεκίνησε την ενοποίηση των δραστηριοτήτων της που βασίζονται σε οθόνες ενώ διερευνά ευκαιρίες για την εξασφάλιση πρόσθετων δυνατοτήτων μέσω συγχωνεύσεων, εξαγορών και συνεργασιών.
Επιτάχυνση της ανάπτυξης στο B2B με παράδειγμα την HVAC
Για την επιτάχυνση της ανάπτυξης στον τομέα B2B, η εταιρεία εστιάζει στη δραστηριότητα θέρμανσης, εξαερισμού και κλιματισμού (HVAC), η οποία προβλέπεται να επεκταθεί με ταχείς ρυθμούς στην εποχή της τεχνητής νοημοσύνης. Η LG δημιούργησε για τον σκοπό αυτό την LG Eco Solution (ES) Company που θα διαδραματίσει σημαντικό ρόλο στην προώθηση των B2B δραστηριοτήτων της εταιρείας.
Η LG HVAC διαθέτει ένα ολοκληρωμένο χαρτοφυλάκιο λύσεων υψηλής απόδοσης και επιδόσεων. Το χαρτοφυλάκιο των υπερσύγχρονων προϊόντων της περιλαμβάνουν κλιματιστικά οικιακής χρήσης εμπορικά κλιματιστικά για κτίρια, σχολεία και δημόσια ιδρύματα, λύσεις θέρμανσης που έχουν σχεδιαστεί για να αντικαθιστούν λέβητες ορυκτών καυσίμων και προηγμένη τεχνολογία ψύξης, η οποία εφαρμόζεται τώρα για τη βελτιστοποίηση της ενεργειακής απόδοσης σε κέντρα δεδομένων – βασική ραχοκοκαλιά της υποδομής AI. Επιπλέον, σε βασικές αγορές, η LG επισπεύδει τη δημιουργία μιας τοπικής, ολοκληρωμένης επιχειρηματικής δομής που περιλαμβάνει τo R&D, την παραγωγή, τις πωλήσεις και τη συντήρηση και έχει τη δυνατότητα να αναπτύσσει λύσεις ειδικά για κάθε περιοχή.
Μέχρι το 2030, η LG αναμένει ότι η B2B δραστηριότητά της θα αντιπροσωπεύει περίπου το 45% του συνόλου των εσόδων της εταιρείας. Τα έσοδα B2B αποτελούσαν περίπου το 27 τοις εκατό των συνολικών εσόδων το 2021 – ποσοστό που αυξήθηκε στο 35 τοις εκατό μέχρι το τέλος του περασμένου έτους.
Ανάληψη τολμηρών πρωτοβουλιών R&D
Η εταιρεία ανανεώνει επίσης το χαρτοφυλάκιο R&D για να ευθυγραμμιστεί με βασικές στρατηγικές κατευθύνσεις: μεγιστοποίηση του επιχειρηματικού δυναμικού, επέκταση των υπηρεσιών που βασίζονται σε πλατφόρμες, επιτάχυνση των επιχειρήσεων B2B και ταχεία εμπορική αξιοποίηση νέων κινητήριων μοχλών ανάπτυξης. Πάνω από το 75% των προηγμένων προσπαθειών R&D της LG θα επικεντρωθεί σε τεχνολογίες για επιχειρήσεις που ευθυγραμμίζονται με τις μεσοπρόθεσμες και μακροπρόθεσμες στρατηγικές της εταιρείας, καθώς και στη διασφάλιση βασικών τεχνολογιών σε πολλά υποσχόμενους τομείς.
Η LG θα συνεχίσει να επικεντρώνεται στην ενίσχυση των βασικών τεχνολογιών σε οκτώ τομείς: λογισμικό, σύστημα σε τσιπ, τεχνητή νοημοσύνη, ρομποτική, υλικά και εξαρτήματα, πρότυπα, υπολογιστές επόμενης γενιάς και cloud/data. Συγκεκριμένα, η εταιρεία θα εφαρμόσει τη στρατηγική «3B» του CEO Cho – Build, Borrow and Buy – καλλιεργώντας τις ικανότητες εσωτερικά, αξιοποιώντας την εξωτερική τεχνογνωσία και αποκτώντας νέες τεχνολογίες. Η προσέγγιση αυτή περιλαμβάνει τη δημιουργία συνεργασιών με παγκόσμιους τεχνολογικούς κολοσσούς, καθώς και με πολλά υποσχόμενες νεοφυείς επιχειρήσεις και ακαδημαϊκούς φορείς, προκειμένου να εδραιωθεί η τεχνολογική ηγεσία. Επιπλέον, η LG θα ενισχύσει περαιτέρω τις προσπάθειες R&D σε μελλοντικούς τομείς με υψηλές προοπτικές, όπως η κβαντική πληροφορική και space technology.
Task Force υπό την ηγεσία του CEO για την ενίσχυση της διαρθρωτικής ανταγωνιστικότητας
Εκτός από τον μετασχηματισμό του επιχειρηματικού της χαρτοφυλακίου, η LG εστιάζει στην ενίσχυση της διαρθρωτικής της ανταγωνιστικότητας – που αντιπροσωπεύεται από την ποιότητα, το κόστος και την παράδοση – για να αντιμετωπίσει τον εντεινόμενο παγκόσμιο ανταγωνισμό.
Φέτος, η LG καθιερώνει ένα νέο σύστημα αξιολόγησης υπό την ηγεσία του CEO για να προωθήσει αυτές τις προσπάθειες. Κάθε επιχειρηματικό τμήμα και οργανισμός στα κεντρικά γραφεία θα δημιουργήσει μια ομάδα εργασίας για να εξασφαλίσει την ηγεσία στα προϊόντα και την τεχνολογία, την αποδοτικότητα της παραγωγής, το R&D και τις λειτουργίες, με τον CEO Cho να επιβλέπει προσωπικά την πρόοδό τους. Οι βασικοί στόχοι για κάθε ομάδα εργασίας περιλαμβάνουν τη διασφάλιση καινοτομιών προϊόντων και τεχνολογίας, την ενίσχυση των δυνατοτήτων παραγωγής και τη βελτίωση των δυνατοτήτων R&D.
Επιπλέον, η LG καταβάλλει σημαντικές προσπάθειες να ενισχύσει την ικανότητά της να αντιδρά στρατηγικά στις ενδεχόμενες απροσδόκητες συγκυρίες. Σε συνεργασία με εσωτερικούς και εξωτερικούς εμπειρογνώμονες, η εταιρεία καταρτίζει σενάρια πρόβλεψης και αναπτύσσει ένα εγχειρίδιο για τον προσδιορισμό των βέλτιστων αντιδράσεων. Αυτή η προσέγγιση αναμένεται να ελαχιστοποιήσει τον αντίκτυπο των εξωτερικών παραγόντων στην επιχείρηση και να παρουσιάσει νέες ευκαιρίες.
Διαρκής επένδυση στη μελλοντική ανάπτυξη
Παρόλο που αναμένει ότι το επιχειρηματικό περιβάλλον θα συνεχίσει να αντιμετωπίζει σημαντικές αβεβαιότητες τα επόμενα χρόνια, η LG δεσμεύεται να διατηρήσει τις στρατηγικές επενδύσεις της. Με στόχο τη διασφάλιση της θεμελιώδους επιχειρηματικής ανταγωνιστικότητας και τη διατήρηση της μελλοντικής ανάπτυξης, οι επενδύσεις αυτές θα «μεγιστοποιηθούν» με βάση τις στρατηγικές προτεραιότητες.
Εκτός από τις επενδύσεις σε εγκαταστάσεις και R&D, η LG διερευνά ενεργά τη στρατηγική κατανομή των επενδυτικών πόρων για επενδύσεις σε μετοχές και συγχωνεύσεις και εξαγορές για την περαιτέρω επιτάχυνση της ανάπτυξης της εταιρείας. Προηγουμένως, η LG ανακοίνωσε το σχέδιό της να εισφέρει πάνω από 50 τρισεκατομμύρια KRW μέχρι το 2030 για να προωθήσει τον μετασχηματισμό του χαρτοφυλακίου και την ποιοτική ανάπτυξη.