Στο φετινό 10ο Οικονομικό Φόρουμ των Δελφών παρουσιάστηκε έρευνα γνώμης για τη σχέση Τεχνητής Νοημοσύνης και Εκπαίδευσης στην Ελλάδα, σε συζήτηση με συμμετοχή της Υπουργού Παιδείας, Μαρίας Ζαχαράκη και της Αντιπροέδρου του ΔΣ της Vodafone Ελλάδας, Μαρίας Σκάγκου. Η έρευνα, με τίτλο «Ο αυξανόμενος ρόλος της τεχνητής νοημοσύνης στην εκπαίδευση», αποτελεί πρωτοβουλία του Ιδρύματος Vodafone και εκπονήθηκε από την εταιρεία μελετών Ipsos σε συνολικά επτά ευρωπαϊκές χώρες, συμπεριλαμβανομένης της Ελλάδας.
Τα ευρήματα για τη χώρα μας δείχνουν, από τη μία πλευρά, σημαντική αποδοχή της τεχνητής νοημοσύνης από τους μαθητές και αναγνώριση των πλεονεκτημάτων της για την ενίσχυση της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Από την άλλη, η επιθυμία των μαθητών να ανακαλύψουν την τεχνολογία αυτή φαίνεται για την ώρα να προσκρούει στην έλλειψη ψηφιακών πόρων και κανονισμών, αποκαλύπτοντας τα περιθώρια βελτίωσης και τις μεγάλες ευκαιρίες για το εκπαιδευτικό σύστημα.
- Το 57% των Ελλήνων μαθητών που συμμετείχαν στην έρευνα πιστεύει ότι η πρόσβαση σε εφαρμογές AI είναι σημαντική για την επιτυχία στο σχολείο, και το 73% ότι οι δεξιότητες για τη χρήση της συγκεκριμένης τεχνολογίας είναι καθοριστικές για την επαγγελματική τους σταδιοδρομία.
- Το 54% δηλώνει ότι γνωρίζει πώς να χρησιμοποιεί την τεχνητή νοημοσύνη για να βελτιώνει τις σχολικές του επιδόσεις.
- Από την άλλη όμως, το 74% αναφέρει έλλειψη πρόσβασης σε ψηφιακές συσκευές στο σχολείο και ένα 62% χαρακτηρίζει ανεπαρκή τη σύνδεση του σχολείου στο διαδίκτυο.
- Το 54% των μαθητών φοβάται τον εκφοβισμό μέσω Deep Fakes.
- Με ποσοστό 43%, οι Έλληνες μαθητές εμφανίζονται ως οι πιο πρόθυμοι – σε σχέση με τις υπόλοιπες έξι χώρες που εξετάζει η έρευνα – να ανακαλύψουν τα πλεονεκτήματα της τεχνητής νοημοσύνης και να κατανοήσουν πώς λειτουργεί.
Η Μαρία Σκάγκου, Αντιπρόεδρος του ΔΣ και Διευθύντρια Νομικών και Κανονιστικών Θεμάτων, Εταιρικής Ασφάλειας & Εταιρικών Σχέσεων της Vodafone Ελλάδας, σημείωσε σχετικά: «Η Τεχνητή Νοημοσύνη μπορεί να συμβάλει στην εξατομίκευση της εκπαίδευσης, να επιτρέψει ευρηματικές μορφές εκμάθησης και ενίοτε να άρει εμπόδια μαθησιακών δυσκολιών, οδηγώντας σε πιο συμπεριληπτικές σχολικές τάξεις. Η συνεργασία της Πολιτείας με τον ιδιωτικό τομέα και εξειδικευμένους φορείς πιστεύω ότι έχει τεράστιες προοπτικές να καλύψει το όποιο ψηφιακό χάσμα και αυτή η ψηφιοποίηση της εκπαίδευσης να γίνει συντεταγμένα και στη βάση των αρχών της Παιδαγωγικής και της δεοντολογίας».