Το αυξημένο ενδιαφέρον για τους AI Agents γίνεται ήδη αισθητό και στην Ελλάδα, με όλο και περισσότερες επιχειρήσεις να επενδύουν στη δημιουργία των δικών τους αυτόνομων βοηθών τεχνητής νοημοσύνης. Η τάση αυτή σηματοδοτεί τη δυναμική είσοδο (και) της ελληνικής αγοράς στη νέα εποχή της τεχνητής νοημοσύνης, όπου οι AI Agents διαδραματίζουν καθοριστικό ρόλο στη διαμόρφωση του ψηφιακού εργασιακού δυναμικού.
Με την κυκλοφορία του Agentforce 3, της νεότερης έκδοσης του Agentforce –της πρώτης ενιαίας πλατφόρμας για τη δημιουργία, παρακολούθηση και βελτιστοποίηση αυτόνομων ΑΙ Agents–, η Salesforce, παγκόσμιος ηγέτης στο AI CRM, καθιερώνει ένα νέο πρότυπο στη διαχείριση του υβριδικού εργασιακού δυναμικού, ανθρώπινου και ψηφιακού.
Βασικό στοιχείο του AI της Salesforce είναι η εμπιστοσύνη. Η εταιρεία διασφαλίζει ότι κάθε λύση της που τροφοδοτείται από την τεχνητή νοημοσύνη βασίζεται στη διαφάνεια και την ασφάλεια και συμμορφώνεται με τα πρότυπα διακυβέρνησης των επιχειρήσεων.
Οι λύσεις αιχμής της εταιρείας ενισχύουν την ανθρώπινη δημιουργικότητα με τις δυνατότητες της τεχνητής νοημοσύνης, ενώ η ενσωμάτωση των ΑΙ Agents στις επιχειρήσεις προσφέρει συνεχή (24/7) εξυπηρέτηση, ενισχύει την καινοτομία, την αποδοτικότητα και την παραγωγικότητα. Οι αυτόνομοι ΑΙ Agents είναι πλέον ικανοί να διαχειρίζονται σύνθετες αλληλεπιδράσεις, να λαμβάνουν αποφάσεις, να δημιουργούν περιεχόμενο και να αναλαμβάνουν δράση με περιορισμένη ή ακόμη και μηδενική ανθρώπινη εποπτεία, μειώνοντας το λειτουργικό κόστος και επιτυγχάνοντας σημαντικό ανταγωνιστικό πλεονέκτημα.
Μπορούν να επιφέρουν εξαιρετικά αποτελέσματα σε πλήθος τομέων και σε όλα τα στάδια της λειτουργίας των επιχειρήσεων. Για παράδειγμα, στην εξυπηρέτηση πελατών, παρέχουν υποστήριξη όλο το εικοσιτετράωρο, διαχειρίζονται πληθώρα αιτημάτων, δημιουργούν περιλήψεις από προηγούμενες συνομιλίες και προσφέρουν λύσεις σε πραγματικό χρόνο. Στις πωλήσεις δημιουργούν εύκολα και γρήγορα προσωποποιημένες προτάσεις με βάση το ιστορικό παραγγελιών ή προτιμήσεων κάθε πελάτη, ενώ αντίστοιχα, στη διαχείριση αποθεμάτων, αυτοματοποιούν διαδικασίες και παρέχουν ακριβείς προβλέψεις. Έτσι, οι εργαζόμενοι έχουν τη δυνατότητα να εστιάσουν σε έργο και δραστηριότητες υψηλότερης προστιθέμενης αξίας, ενισχύοντας τη δημιουργικότητα και τη στρατηγική τους σκέψη.
Η νέα έκδοση του Agentforce, δίνει στις επιχειρήσεις τα εργαλεία για να δημιουργήσουν, να ενσωματώσουν και να βελτιστοποιήσουν πλήρως παραμετροποιημένους AI Agents, οι οποίοι εκτελούν με διαφάνεια, ασφάλεια και συνέπεια πληθώρα καθημερινών εργασιών, συμβάλλοντας στην καλύτερη εξυπηρέτηση των πελατών και την αποδοτικότερη λειτουργία των επιχειρήσεων.
Το Agentforce δίνει τη δυνατότητα ανάπτυξης αξιόπιστων AI agents, εφαρμογών και αυτοματισμών, με ταχύτητα, ασφάλεια και επεκτασιμότητα μέσα από μία ενοποιημένη πλατφόρμα. Προσφέρει εργαλεία χαμηλού κώδικα/χωρίς κώδικα, με εύκολη και δωρεάν εκμάθηση, τα οποία επιτρέπουν σε οποιονδήποτε να δημιουργήσει αξιόπιστες εφαρμογές, agents, προτροπές (prompts), αυτοματισμούς και πολλά περισσότερα.
Σε αντίθεση με τις περισσότερες πλατφόρμες που εξακολουθούν να αντιμετωπίζουν τους AI Agents ως «μαύρα κουτιά», το Agentforce 3 συνδέεται απρόσκοπτα με το Customer 360, Data Cloud και Einstein AI της Salesforce, υποστηρίζει ανοιχτά πρότυπα όπως MCP και A2A, εξασφαλίζοντας ασφαλή διαλειτουργικότητα με τρίτους παρόχους, και προσφέρει συνεχή βελτίωση με εργαλεία CI/CD χρησιμοποιώντας προτροπές φυσικής γλώσσας, συνθετικές δοκιμές και προσομοίωση συμπεριφοράς AI Agents.
Παράλληλα, ενσωματώνεται και υποστηρίζεται από ένα διεθνές οικοσύστημα συνεργατών της Salesforce, που εξασφαλίζουν προσαρμοσμένες εφαρμογές και υπηρεσίες σε κάθε κλάδο, από την υγεία και τη βιομηχανία μέχρι τις πωλήσεις και την εξυπηρέτηση πελατών, καλύπτοντας τις σχετικές ιδιαιτερότητες και απαιτήσεις.
Καθώς η υιοθέτηση των ΑΙ Agents επεκτείνεται, εξίσου σημαντική παραμένει η διασφάλιση της ποιότητας και της ασφάλειας των δεδομένων καθώς και της προστασίας της ιδιωτικότητας. Η επιτυχής ενσωμάτωση των AI Agents σε κάθε επιχείρηση ή οργανισμό προϋποθέτει διαρκή εκπαίδευση των ομάδων, συνεργασία φορέων και κατάλληλη εποπτεία, ώστε να επιτευχθούν η απόλυτη συμμόρφωση με το ρυθμιστικό πλαίσιο και η ηθική χρήση.
Με το Agentforce 3 η Salesforce διαμορφώνει μια νέα επιχειρησιακή πραγματικότητα, στην οποία ο άνθρωπος δεν αντικαθίσταται από την τεχνολογία, αλλά ενισχύεται από αυτήν. Το κύριο ζητούμενο είναι η μέγιστη συνέργεια μεταξύ ανθρώπινου και ψηφιακού δυναμικού, με τις θεμελιώδεις αρχές της τεχνητής νοημοσύνης –διαφάνεια, ασφάλεια, σαφήνεια ρόλων– να παραμένουν αμετάβλητες. Με αυτόν τον τρόπο, οι AI Agents μπορούν να οδηγήσουν σε ένα μέλλον αυξημένης παραγωγικότητας, καινοτομίας και ευημερίας, συμβάλλοντας ουσιαστικά στη μετάβαση προς μία αποδοτικότερη και αποτελεσματικότερη επιχειρηματική λειτουργία.

Όπως δήλωσε ο Μάριος Παπαγεωργίου, Senior Account Executive της Salesforce: «Η Τεχνητή Νοημοσύνη εξελίσσεται ραγδαία σε βασικό μοχλό επιχειρηματικού μετασχηματισμού, αναδιαμορφώνοντας τον τρόπο με τον οποίο οι οργανισμοί λειτουργούν, επικοινωνούν και προσφέρουν αξία στους πελάτες τους.
Η είσοδος των AI agents στις καθημερινές λειτουργίες τόσο των ελληνικών όσο και των διεθνών επιχειρήσεων σηματοδοτεί μια ουσιαστική εξέλιξη στον τρόπο που εργαζόμαστε. Οι agents αυτοί καθιερώνουν ένα νέο μοντέλο συνεργασίας μεταξύ ανθρώπινου και ψηφιακού εργασιακού δυναμικού, διευκολύνοντας την κλιμάκωση των λειτουργιών και την αλληλεπίδραση με τους πελάτες, με συνέπεια, διαφάνεια και αξιοπιστία.
Στη Salesforce, αυτό το όραμα υλοποιείται μέσω του Agentforce, της πλατφόρμας ψηφιακής εργασίας μας η οποία επιτρέπει στους οργανισμούς να ενσωματώνουν αξιόπιστους, αυτόνομους AI agents απευθείας στις ροές εργασίας τους. Οι agents αυτοί λειτουργούν στο παρασκήνιο, σε εφαρμογές και διαδικασίες, και ενσωματώνονται με τα υφιστάμενα συστήματα, ώστε να προβλέπουν τις επιχειρηματικές ανάγκες, να αναλαμβάνουν δράση και να ενισχύουν τις ικανότητες του ανθρώπινου δυναμικού. Το αποτέλεσμα είναι αποδοτικότερες λειτουργίες, αποτελεσματικότερη συνεργασία και περισσότερος ελεύθερος χρόνος, ώστε οι άνθρωποι να επικεντρώνονται σε αυτό που γνωρίζουν καλύτερα: τη στρατηγική, την καινοτομία και την επιτυχία των πελατών.
Το ερώτημα πλέον δεν είναι αν οι θέσεις εργασίας θα αλλάξουν, αλλά πώς θα αλλάξουν. Το μέλλον της εργασίας βασίζεται στη διαρκή μάθηση, στη συνετή αξιοποίηση της Τεχνητής Νοημοσύνης και στη δημιουργία ενός ψηφιακού εργασιακού περιβάλλοντος που επικεντρώνεται στον άνθρωπο, ενώ ταυτόχρονα ενισχύεται από την τεχνολογία.
Στην Ελλάδα παρατηρούμε ήδη σημαντική δυναμική προς αυτή την κατεύθυνση. Με τις κατάλληλες δεξιότητες, συνεργασίες και όραμα, διαθέτουμε όλα τα εφόδια για να πρωτοστατήσουμε στη νέα αυτή εποχή του ψηφιακού μετασχηματισμού».



