Η αξιοποίηση των δεδομένων και της τεχνητής νοημοσύνης (AI) δεν αποτελεί απλώς μια τεχνολογική επιλογή για τον Όμιλο ΟΤΕ, αλλά τον πυρήνα της στρατηγικής του για το μέλλον. Με στόχο να εξελιχθεί στον κορυφαίο ψηφιακό τηλεπικοινωνιακό πάροχο στην Ευρώπη, ο Όμιλος επενδύει συστηματικά σε λύσεις AI που ενισχύουν την αποδοτικότητα, την εμπειρία πελάτη και τη βιωσιμότητα, οδηγώντας παράλληλα την Ελλάδα σε υψηλότερες θέσεις στον ευρωπαϊκό χάρτη ψηφιοποίησης.
Η τεχνητή νοημοσύνη δεν είναι κάτι νέο για τον Όμιλο ΟΤΕ. Ως κορυφαία εταιρεία τεχνολογίας στην Ελλάδα, έχει ήδη αναπτύξει και εφαρμόσει πληθώρα λύσεων AI σε κρίσιμους τομείς, ενώ πολλές από αυτές τις λύσεις έχουν σχεδιαστεί και υλοποιηθεί εσωτερικά, αποδεικνύοντας την τεχνολογική ωριμότητα του οργανισμού.
Έξυπνα Δίκτυα με Αυτονομία
Στον τομέα των δικτύων, ο στόχος είναι τα αυτόνομα δίκτυα με πλήρεις δυνατότητες, self-configuration, self-optimization και self-healing. Η λύση Predictive Maintenance, που αναπτύχθηκε εσωτερικά, προβλέπει βλάβες σε πραγματικό χρόνο και ενεργοποιεί αυτόματες διορθώσεις, διασφαλίζοντας την αδιάλειπτη λειτουργία των δικτύων σταθερής και κινητής τηλεφωνίας.
Παράλληλα, machine learning αλγόριθμοι αναλύουν και προβλέπουν την κίνηση δεδομένων και φωνής, επιτρέποντας τη μείωση της ενεργειακής κατανάλωσης στους σταθμούς βάσης χωρίς να επηρεάζεται η ποιότητα υπηρεσιών.
Ενίσχυση της πρώτης γραμμής και της εξυπηρέτησης πελατών
Η τεχνητή νοημοσύνη ενισχύει και την καθημερινότητα των εργαζομένων πρώτης γραμμής σε καταστήματα, call centers και τεχνική υποστήριξη. Αξιοποιώντας εργαλεία ΑΙ τεχνολογίας που έχουν στη διάθεσή τους, οι εκπρόσωποι της εξυπηρέτησης πελατών έχουν πρόσβαση σε πληροφορίες σε πραγματικό χρόνο ανάλογα με το σενάριο χρήσης, οι τεχνικοί της εταιρείας έχουν τη δυνατότητα να υποβάλουν ερωτήσεις σχετικά με την επίλυση βλαβών και τον χρόνο αποκατάστασής τους και να λαμβάνουν απαντήσεις μεγάλη ακρίβεια και ταχύτητα κ.ά..
Στην εξυπηρέτηση πελατών, περισσότερο από το 40% των επαφών με πελάτες ολοκληρώνονται ήδη μέσω λύσεων AI και Generative AI. Ο Προσωπικός Βοηθός της COSMOTE TELEKOM, είναι μια προηγμένη πλατφόρμα επικοινωνίας διαθέσιμη σε όλα τα κανάλια μας. Συνδυάζει τεχνολογίες αιχμής όπως AI, machine learning (μηχανική μάθηση) και αυτόματη αναγνώριση ομιλίας (ASR) για να κατανοεί, να καθοδηγεί και να επικοινωνεί με τους πελάτες μας, παρέχοντας εξατομικευμένη εξυπηρέτηση 24/7.
Πολιτισμός και Τεχνολογία: COSMOTE CHRONOS
Η καινοτομία του ΟΤΕ δεν περιορίζεται στις υποδομές. Η εφαρμογή CHRONOS της COSMOTE TELEKOM, χρησιμοποιεί AI, AR και VR, για να αναβιώσει ψηφιακά τα μνημεία της Ακρόπολης στην εποχή της ακμής τους. Με πάνω από 500.000 ενεργούς χρήστες από 172 χώρες, η εφαρμογή προσφέρει και δυνατότητα διαλόγου με AI avatar για ερωτήσεις σχετικά με τα μνημεία.
Διακυβέρνηση και Εκπαίδευση στην Τεχνητή Νοημοσύνη
Το 2024, ο Όμιλος ΟΤΕ εισήγαγε νέο πλαίσιο διακυβέρνησης για την τεχνητή νοημοσύνη, με στόχο την επιτάχυνση της υιοθέτησης AI εφαρμογών σε περισσότερες λειτουργίες και την εκπαίδευση όλου του προσωπικού στη χρήση των εργαλείων. Η εταιρεία έχει σαφή προσανατολισμό στη μετατροπή της σε μία digital-first εταιρεία, πρότυπο αξιοποίησης της τεχνητής νοημοσύνης στην Ευρώπη.
Με την παγκόσμια τεχνογνωσία της Telekom
Η Τεχνητή Νοημοσύνη αποτελεί βασικό στοιχείο της στρατηγικής ανάπτυξης της Telekom, ενός από τους κορυφαίους ομίλους τηλεπικοινωνιών παγκοσμίως, μέλος της οποίας είναι ο ΟΤΕ.
Είναι χαρακτηριστικό, ότι στην πρόσφατη αναθεώρηση της παγκόσμιας στρατηγικής της εταιρείας, η εντατικότερη χρήση τεχνητής νοημοσύνης καθώς και η δημιουργία ενός μοντέλου που βασίζεται περισσότερο στην αξιοποίηση των δεδομένων (data-driven), τέθηκαν στο επίκεντρο του μοντέλου επιτάχυνσης της ανάπτυξής της.
Ο ΟΤΕ, ως μέλος της TELEKOM, διαθέτει άμεση πρόσβαση σε κορυφαίες τεχνολογίες και καινοτομίες σχετικά με την Τεχνητή Νοημοσύνη. Προς όφελος των πελατών του, αξιοποιεί τις διεθνείς συνεργασίες της TELEKOM με παγκόσμιους κολοσσούς όπως η Perplexity, η NVIDIA, η Google κ.ά. και αποκτούμε πρόσβαση σε λύσεις παγκόσμιας εμβέλειας, προς όφελος των πελατών μας.

Όπως δήλωσε ο Γιάννης Βιτζηλαίος, Chief Information Technology Officer του Ομίλου ΟΤΕ, «η Τεχνητή Νοημοσύνη αποτελεί μέρος της καθημερινότητάς μας και τη συνδιαμορφώνει. Άλλωστε, δεν έρχεται να μας αντικαταστήσει, αλλά να μας ενισχύσει. Να μας βοηθήσει να μαθαίνουμε, να δουλεύουμε, να δημιουργούμε.
Μετασχηματίζει την λειτουργία των εταιρειών επηρεάζοντας σχεδόν κάθε επιχειρησιακή διαδικασία, εξελίσσει την εμπειρία του πελάτη δημιουργώντας νέα προϊόντα και υπηρεσίες, δίνει τη δυνατότητα στους ανθρώπους μας να καλλιεργήσουν νέες δυνατότητες και να αναπτύξουν νέες δεξιότητες.
Για εμάς, στον Όμιλο ΟΤΕ, η Τεχνητή Νοημοσύνη δεν αποτελεί κάτι καινούργιο. Ως ηγέτης στον χώρο της τεχνολογίας, ο Όμιλος επενδύει διαχρονικά σε λύσεις AI, εντάσσοντας σχετικές τεχνολογίες στα δίκτυά του, στις εσωτερικές του διαδικασίες, στις λύσεις που προσφέρει, και στην εμπειρία των πελατών του.
Έχουμε την χαρά, ως μέλος της TELEKOM, ενός από τους κορυφαίους ομίλους τηλεπικοινωνιών παγκοσμίως, να διαθέτουμε άμεση πρόσβαση σε κορυφαίες τεχνολογίες και καινοτομίες σχετικά με την Τεχνητή Νοημοσύνη. Αξιοποιούμε τις διεθνείς συνεργασίες της TELEKOM με παγκόσμιους κολοσσούς όπως η Perplexity, η Google κ.ά. και αποκτούμε πρόσβαση σε λύσεις παγκόσμιας εμβέλειας, προς όφελος των πελατών μας.
Στο Όμιλο ΟΤΕ πιστεύουμε στη δύναμη της τεχνολογίας. Με αυτή τη δύναμη, χτίζουμε το ψηφιακό μέλλον της κοινωνίας και των επιχειρήσεων, θέτοντας τις βάσεις για μία συνδεδεμένη Ελλάδα.»


