Σε μια κίνηση στρατηγικής σημασίας για την ελληνική αγορά, το LinkedIn ανακοίνωσε την προσαρμογή της εκπαιδευτικής του πλατφόρμας, LinkedIn Learning, καθιστώντας πλέον διαθέσιμα 10.000 μαθήματα με ελληνικούς υπότιτλους, από τη συνολική βιβλιοθήκη των 26.000. Η ανακοίνωση έγινε στο πλαίσιο εκδήλωσης που διοργανώθηκε από το LinkedIn και το Policy Lab, με αφορμή την ανακήρυξη του Policy Lab, με ιδρυτή τον Νικόλα Γιατρομανωλάκη, ως «Preferred Partner» της πλατφόρμας για την Ελλάδα, την Κύπρο και τη Μάλτα. Στην εκδήλωση, τα στελέχη του LinkedIn, David Whelan και Seamus Clancy, τόνισαν ότι η Ελλάδα, αριθμώντας πλέον πάνω από 2,5 εκατομμύρια μέλη, αποτελεί μία από τις ταχύτερα αναπτυσσόμενες αγορές για την εταιρεία παγκοσμίως. Τη σημασία της διάθεσης του εκπαιδευτικού υλικού στα ελληνικά υπογράμμισε, μέσω βιντεοσκοπημένου μηνύματος, και η Τατιάνα Κολοβού, Ελληνίδα καθηγήτρια σε Αμερικανικό Πανεπιστήμιο και εκπαιδεύτρια του LinkedIn Learning από το 2013, έχοντας σχεδιάσει πάνω από 30 μαθήματα.
Η στρατηγική εστίαση στην Ελλάδα έρχεται ως απάντηση στο καταγεγραμμένο «χάσμα δεξιοτήτων» στη χώρα. Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσιάστηκαν, μόνο οι μισοί απόφοιτοι δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης διαθέτουν τα απαιτούμενα επίπεδα δεξιοτήτων, ενώ προβλέπεται ότι έως το 2035, περισσότερες από τις μισές θέσεις εργασίας στην Ελλάδα θα απαιτούν πιο προηγμένα προσόντα από τα σημερινά. Παράλληλα, το 38% των εταιρειών δηλώνει ότι δεν μπορεί να βρει προσωπικό με τις δεξιότητες που απαιτεί. Η ελληνική αγορά εργασίας αναμένεται να καθοδηγείται τα επόμενα χρόνια κυρίως από την «αντικατάσταση» προσωπικού, λόγω της γήρανσης του πληθυσμού, γεγονός που θα απαιτήσει την είσοδο περισσότερων γυναικών και ατόμων μεγαλύτερων ηλικιακών ομάδων στο εργατικό δυναμικό, δημιουργώντας περαιτέρω ζήτηση για αναβάθμιση δεξιοτήτων (upskilling).
Σε παγκόσμιο επίπεδο, η ταχύτητα των αλλαγών είναι πρωτοφανής. Ο David Whelan ανέφερε το στατιστικό ότι το 70% των δεξιοτήτων που απαιτούνται σήμερα θα είναι διαφορετικές έως το 2030, ενώ το 20% των ατόμων που προσλήφθηκαν παγκοσμίως μέσω της πλατφόρμας τον τελευταίο χρόνο, κατέχουν τίτλους εργασίας που δεν υφίσταντο καν το 2004. Ο Seamus Clancy αποσαφήνισε ότι το LinkedIn, με 1,2 δισεκατομμύρια μέλη, δεν λειτουργεί ως πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης αλλά ως «εταιρεία δεδομένων», της οποίας τα δεδομένα σε πραγματικό χρόνο αξιοποιούνται από φορείς όπως το World Economic Forum, η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα και οι Εθνικές Στατιστικές Υπηρεσίες. Υποστήριξε, δε, ότι το μέλλον της εργασίας δεν ανήκει στους τίτλους, αλλά στις «ταξινομίες δεξιοτήτων», όπου κάθε ρόλος θα ορίζεται από έως και 50 διακριτές δεξιότητες.

Για την αντιμετώπιση αυτής της νέας πραγματικότητας, η εταιρεία παρουσίασε τη λύση «LinkedIn Learning Career Hub». Το εργαλείο αυτό συνδυάζει το εκπαιδευτικό περιεχόμενο, όπως τα 10.000 μαθήματα στα ελληνικά, με τα δεδομένα του «Economic Graph» της πλατφόρμας και τα εργαλεία τεχνητής νοημοσύνης της Microsoft. Σκοπός του είναι να παρέχει εξατομικευμένα πλάνα μάθησης και να ενεργοποιεί «διαδρομές καριέρας» για τους χρήστες. Αναφέρθηκε ότι οι οργανισμοί που επενδύουν συστηματικά στην εξέλιξη του προσωπικού τους καταγράφουν 26% υψηλότερη παραμονή εργαζομένων, 18% υψηλότερη εσωτερική κινητικότητα και μικρότερη διαρροή ταλέντων. Το Career Hub υποστηρίζει αυτή τη στρατηγική, δίνοντας τη δυνατότητα στις εταιρείες να προβάλλουν τις διαθέσιμες εσωτερικές τους θέσεις εργασίας παράλληλα με τα εκπαιδευτικά προγράμματα.
Ιδιαίτερη αναφορά έγινε στην στόχευση του ακαδημαϊκού και του δημόσιου τομέα στην Ελλάδα. Ο Seamus Clancy δήλωσε ότι στόχος είναι η αναπαραγωγή του μοντέλου της Δυτικής Ευρώπης, όπου «σχεδόν κάθε υπουργείο είναι στο LinkedIn» τόσο για την προσέλκυση ταλέντων όσο και για την εκπαίδευση του προσωπικού, ειδικά καθώς το 65% των δημοσίων υπαλλήλων παγκοσμίως εμφανίζει σημαντικά ψηφιακά κενά. Σχετικά με τον ακαδημαϊκό χώρο, διευκρινίστηκε ότι το βασικό κίνητρο των πανεπιστημίων είναι οι διεθνείς κατατάξεις QS, οι οποίες βασίζονται άμεσα στην απασχολησιμότητα των αποφοίτων. Τα ιδρύματα χρησιμοποιούν το LinkedIn Learning για να παρέχουν στους φοιτητές τις soft skills και τις αναδυόμενες δεξιότητες που συχνά λείπουν από τα επίσημα προγράμματα σπουδών. Στο πλαίσιο αυτό, έγινε μνεία και στην πρωτοβουλία Rebrain Greece.
Κλείνοντας την παρουσίαση, ο Whelan τόνισε ότι η επένδυση στις δεξιότητες «δεν είναι πλέον ένα προνόμιο, όπως μια μηχανή εσπρέσο, αλλά μια επιχειρηματική επιταγή». Ο Νικόλας Γιατρομανωλάκης συμπλήρωσε ότι η πραγματική πρόκληση για τις επιχειρήσεις είναι πλέον η εξεύρεση χρόνου για συνεχή μάθηση ενσωματωμένη στην καθημερινή εργασιακή ρουτίνα, και όχι στον ελεύθερο χρόνο των υπαλλήλων, με το Policy Lab να αναλαμβάνει να υποστηρίξει αυτή τη μετάβαση για τους οργανισμούς σε Ελλάδα, Κύπρο και Μάλτα.



