Ο Τόλης Αϊβαλής, CEO της Knowcrunch, μιλάει στο BizNow.gr για τις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι επιχειρήσεις σε έναν κόσμο που αλλάζει ραγδαία. Τονίζει τη σημασία της γρήγορης προσαρμογής και της καινοτομίας, υπογραμμίζοντας ότι οι επιχειρήσεις πρέπει να αγκαλιάσουν την αλλαγή αντί να την απορρίπτουν. Σημειώνει τη ζωτική ανάγκη για συνεχή κατάρτιση των στελεχών και ενίσχυση τόσο των τεχνικών όσο και των soft skills. Επίσης, αναφέρεται στην αξία της απομακρυσμένης εργασίας και των στρατηγικών για τη διατήρηση ταλέντου, με την τεχνητή νοημοσύνη να αποτελεί απλώς έναν από τους πολλούς τομείς στους οποίους οι επιχειρήσεις οφείλουν να προσαρμοστούν.
Ποιες θεωρείτε ότι είναι οι κύριες προκλήσεις και ποια βήματα πρέπει να κάνουν οι επιχειρήσεις για να προετοιμάσουν το ανθρώπινο δυναμικό τους για τις απαιτήσεις του μέλλοντος;
Η πρόκληση που υπήρχε πάντα. Να ακολουθήσουν την αλλαγή γρήγορα και να καινοτομήσουν, αντί να την δαιμονοποιούν και να την αρνούνται. Π.χ. η αλλαγή σήμερα λέγεται artificial intelligence. Τα βήματα είναι απλά. Συνεχής κατάρτιση στελεχών με εκπαίδευση πάνω σε νέες τάσεις και τεχνολογίες.
Με τις συνεχείς εξελίξεις στο digital marketing, ποια είναι η αξία της διαρκούς εκπαίδευσης για τους επαγγελματίες; Τι προτείνετε στις εταιρείες για να ενισχύσουν τόσο τις τεχνικές όσο και τις μη τεχνικές δεξιότητες των εργαζομένων τους;
Απόλυτη. Εμείς εκπαιδεύουμε στελέχη άλλων επιχειρήσεων και ταυτόχρονα εκπαιδευόμαστε συνεχώς σε νέα πράγματα οι ίδιοι. Προτείνω να βάλουν έναν consultant να τους διαλέξει την κατάλληλη κατάρτιση για τα στελέχη και τις ανάγκες τους. Πλέον υπάρχουν λύσεις εκπαίδευσης online για τα πάντα αρκεί να ξέρεις να τα διαλέξεις.
Η προσέλκυση και διατήρηση ταλέντου είναι ζωτικής σημασίας για την επιτυχία των επιχειρήσεων. Ποιες στρατηγικές έχετε δει να αποδίδουν καλύτερα για τη διατήρηση των πιο ταλαντούχων επαγγελματιών, ιδιαίτερα σε τομείς με υψηλό ανταγωνισμό όπως το digital marketing;
Remote εργασία με σωστό έλεγχο, επιδότηση κατάρτισης online, συμμετοχή των εργαζόμενων σε βραβεία της αγοράς και κατ’ επέκταση προβολή τους, bonus παραγωγικότητας όταν πιάνονται συγκεκριμένα KPIs (κάτι που έχουμε συνηθίσει μόνο σε τμήματα πωλήσεων και όχι σε marketing).
Ποια είναι τα μεγαλύτερα εμπόδια που αντιμετωπίζουν οι εργαζόμενοι στην Ελλάδα για να παραμείνουν ανταγωνιστικοί σε ένα συνεχώς μεταβαλλόμενο περιβάλλον;
Η αφαίρεση πρωτοβουλίας. Κοινώς πολλές επιχειρήσεις ΔΕΝ αφήνουν τα στελέχη τους να πρωτοτυπήσουν ή να καινοτομήσουν πάνω στο αντικείμενο τους γιατί πρέπει να ακολουθήσουν την κουλτούρα ή το πρωτόκολο. Έτσι οι εργαζόμενοι βαριούνται και φεύγουν.
Τα soft skills όπως η επικοινωνία και η ηγεσία είναι πλέον αναπόσπαστο κομμάτι της επαγγελματικής ανάπτυξης. Πώς μπορούν οι επαγγελματίες, ειδικά στο digital marketing, να καλλιεργήσουν αυτές τις δεξιότητες και πώς συμβάλλουν στην επιτυχία τους;
Όλοι οι επαγγελματίες πρέπει να θυμούνται να καλλιεργούν τα soft skills τους. Στο digital marketing, επίσης. Υπάρχουν και για αυτούς δεκάδες online καταρτίσεις, όπως και ψυχομετρικά τεστ για να τους βοηθήσουν. Δεν υπάρχει δικαιολογία.
Υπάρχουν, αυτή τη στιγμή, σημαντικές ευκαιρίες καριέρας στον τομέα του digital marketing; Ποια είναι η εικόνα από την ελληνική αγορά εργασίας;
Τo digital marketing είναι πια το κλειδί για να βρει κάποιος πιο εύκολα εργασία, όπως κάποτε ήταν οι υπολογιστές και τα Αγγλικά. Εμείς στη Knowcrunch δημοσιεύουμε στους αποφοίτους μας κάθε εβδομάδα 150-300 θέσεις εργασίας από τις συνεργαζόμενες επιχειρήσεις/brands, διαφημιστικές εταιρίες που αφορούν ειδικότητες digital marketing. Κοινώς υπάρχουν junior, mid-level, senior θέσεις. Υποψήφιοι αρκετοί με σωστή κατάρτιση + soft skills όμως όχι. Βλέπετε οι περισσότεροι απόφοιτοί μας προτιμούν να εργάζονται ως ελεύθεροι επαγγελματίες γιατί έτσι βγάζουν παραπάνω χρήματα.
Κλείνοντας, πώς προσαρμόζεται η Knowcrunch για τις νέες προκλήσεις της αγοράς; Ποια είναι τα μελλοντικά σας σχέδια;
H Knowcrunch 1) εκπαιδεύει σε τάξεις, σε επιχειρήσεις αλλά και σε online e-learning – με λίγα λόγια χρησιμοποιούμε από το 2019 όλα τα κανάλια διανομής για όλες τις κατηγορίες πελατών, 2) χρησιμοποιούμε πλέον, εμείς οι ίδιοι, πλήρως την τεχνητή νοημοσύνη στην εξυπηρέτηση, στις πωλήσεις και στην παραγωγή στρατηγικής και περιεχομένου για να μειώνουμε το κόστος και τον χρόνο μας – με λίγα λόγια δοκιμάζουμε πρώτοι αυτά που διδάσκουμε, 3) για όλα τα παραπάνω που σας ανέφερα εκπαιδεύουμε συνεχώς άλλους και μάλιστα είμαστε οι πρώτοι στην ευρωπαϊκή αγορά που εκπαιδεύσαμε για AI 2 χρόνια πριν. Αν θέλετε να ορίζετε το μέλλον αντί να το παρακολουθείτε στις ειδήσεις, σας περιμένουμε.