Τις προοπτικές σύναψης διμερών συνεργασιών με στόχο τη διείσδυση στις ανεπτυγμένες αγορές της Αυστραλίας, της Νέας Ζηλανδίας και της Σιγκαπούρης διερεύνησε ομάδα ελληνικών εταιρειών, στο πλαίσιο της επιχειρηματικής αποστολής που διοργάνωσε, από 30 Σεπτεμβρίου μέχρι 11 Οκτωβρίου, το Ελληνογερμανικό Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο, στην Ωκεανία και στη Νοτιοανατολική Ασία.
Οι συμμετέχοντες στην ελληνική αποστολή επισκέφθηκαν πέντε μεγαλουπόλεις, τη Μελβούρνη, το Σύδνευ και την Αδελαΐδα στην Αυστραλία, το Ωκλαντ στη Νέα Ζηλανδία και τη Σιγκαπούρη, όπου ενημερώθηκαν για τις προϋποθέσεις, τη ζήτηση και τον ανταγωνισμό στις τοπικές αγορές, έχοντας παράλληλα την ευκαιρία να παρουσιάσουν τα προϊόντα τους σε τοπικούς εισαγωγείς, διανομείς και αντιπροσώπους, προκειμένου να διαμορφώσουν την κατάλληλη στρατηγική μακροχρόνιας προσέγγισης των αγορών αυτών.
Στην αποστολή μετείχαν από τη Βόρεια Ελλάδα η γαλακτοβιομηχανία ΜΕVGAL, η ALMI παραγωγός προϊόντων delicatessen και antipasti και η ELMAR CRETE παραγωγός – διακινητής ελαιόλαδου και ελιών, από τη Θεσσαλία η THARROS HERBS & OILS παραγωγός προϊόντων αρωματικών φυτών, από τον Αρκαδία η ARKAS παραγωγός συμπληρωμάτων διατροφής και από την Ημαθία η VERPAN η οποία παράγει και διακινεί καινοτόμες πόρτες αλουμινίου.
Με την υποστήριξη των Γραφείων Οικονομικών και Εμπορικών Υποθέσεων Σύδνευ και Σιγκαπούρης και του Ελληνο-Αυστραλιανού Εμπορικού Επιμελητηρίου, οι εταιρίες τροφίμων πραγματοποίησαν συνολικά 66 Β2Β επαφές και η εταιρία αλουμινίου επτά, από τις οποίες αναδείχθηκαν μεγάλα περιθώρια ανάπτυξης εξωστρεφών εμπορικών συνεργασιών.
Όπως σχολίασε ο Γενικός Διευθυντής και Μέλος Δ.Σ. του Ελληνογερμανικού Επιμελητηρίου, Δρ. Αθανάσιος Κελέμης «οι εξαγωγικές γέφυρες που στήνει το Ελληνογερμανικό Επιμελητήριο σε εθνικές αγορές εντός και εκτός Ευρώπης, διευκολύνουν ελληνικές επιχειρήσεις με εξωστρεφή δραστηριότητα να εντάξουν στα σχέδιά τους νέους προορισμούς, να εντοπίσουν κατάλληλους συνεργάτες και εταίρους σε αξιόλογες αγορές-στόχους και να ενισχύσουν τα εξαγωγικά μεγέθη τους. Τα θετικά μηνύματα που προέκυψαν και από αυτή την αποστολή δείχνουν ότι, με καλά σχεδιασμένες πρωτοβουλίες, στοχοθεσία και μεθοδική οργάνωση μπορεί να ανέβει ο πήχης των εξαγωγικών επιδόσεων, ακόμη και σε μακρινές, άγνωστες ή απαιτητικές αγορές».