Με μια πορεία γεμάτη εξέλιξη και ανάπτυξη από το 1999 έως σήμερα, η Lidl Ελλάς καταφέρνει να συνδυάζει την επιχειρηματική επιτυχία με την κοινωνική συνεισφορά. Στο πλαίσιο αυτό, η εταιρεία δημοσίευσε το 9ο Socioeconomic Impact Report για το οικονομικό έτος 2023, παρουσιάζοντας την ενισχυμένη της επίδραση στην Ελλάδα. Οι αριθμοί και τα επιτεύγματα που καταγράφονται αποδεικνύουν τη δέσμευση της Lidl Ελλάς για ένα καλύτερο αύριο, τόσο για την ελληνική οικονομία όσο και για την κοινωνία γενικότερα!
Ενίσχυση της Οικονομίας και Νέες Θέσεις Εργασίας
Το αποτύπωμα της Lidl Ελλάς στην ελληνική οικονομία είναι αδιαμφισβήτητο, καθώς το 2023 η συνεισφορά της εταιρείας στο Ακαθάριστο Εγχώριο Προϊόν (ΑΕΠ) της χώρας ανήλθε στο εντυπωσιακό ποσό του €1,01 δισ., που αντιστοιχεί στο 0,53% του εθνικού ΑΕΠ. Παράλληλα, οι φορολογικές εισφορές της εταιρείας έφτασαν τα €417 εκατ., σημειώνοντας μια αύξηση της τάξης του 1567% σε σχέση με το 1999, το έτος που η Lidl Ελλάς ξεκίνησε τη λειτουργία της στην ελληνική αγορά. Σημαντική είναι και η συνεισφορά της στην απασχόληση, καθώς η εταιρεία υποστηρίζει άμεσα, έμμεσα ή επαγόμενα 35.756 θέσεις εργασίας. Ο αριθμός αυτός αντιστοιχεί στο 0,74% της συνολικής απασχόλησης στη χώρα, αναδεικνύοντας τη Lidl Ελλάς ως έναν από τους μεγαλύτερους εργοδότες στην Ελλάδα. Με 231 καταστήματα και 5 μεγάλα κέντρα logistics σε όλη την επικράτεια, η Lidl Ελλάς στηρίζει σταθερά τις ελληνικές οικογένειες και ενισχύει την οικονομική δραστηριότητα!
Επενδύσεις για Καλύτερη Κοινωνία και Πράσινο Περιβάλλον
Πέρα από τη σημαντική οικονομική της συμβολή, η Lidl Ελλάς επενδύει και σε δράσεις που αφορούν την κοινωνία και το περιβάλλον. Το 2023, επένδυσε συνολικά €1,29 εκατ. σε χορηγίες, δωρεές και δαπάνες για κοινωνικές και περιβαλλοντικές δράσεις. Από αυτά, τα €884,1 χιλ. διατέθηκαν για δράσεις που βελτιώνουν την ποιότητα ζωής και προστατεύουν το περιβάλλον, ενώ τα €407,6 χιλ. αντιστοιχούν στην αξία των προϊόντων που προσφέρθηκαν σε κοινωφελείς οργανισμούς και σε ευάλωτες κοινωνικές ομάδες. Η έμφαση που δίνεται στις κοινωνικές δράσεις αποδεικνύει τη δέσμευση της εταιρείας να δημιουργήσει θετικό αντίκτυπο στη χώρα. Η υποστήριξη της Lidl Ελλάς στους Έλληνες παραγωγούς και προμηθευτές αποτελεί επίσης βασικό στοιχείο της στρατηγικής της. Η εταιρεία συνεργάζεται με 2.380 Έλληνες προμηθευτές, ενισχύοντας τις τοπικές επιχειρήσεις και προβάλλοντας τα ελληνικά προϊόντα στο εξωτερικό. Οι απευθείας εξαγωγές ελληνικών προϊόντων, για παράδειγμα στο πλαίσιο θεματικών εβδομάδων προώθησης ελληνικών προϊόντων, μέσω των καταστημάτων της Lidl σε άλλες χώρες, προσφέρουν στους Έλληνες παραγωγούς μια μοναδική ευκαιρία να προσεγγίσουν νέες αγορές και να αναδείξουν την ποιότητα της ελληνικής παραγωγής διεθνώς. Επιπλέον, η Lidl Ελλάς υποστηρίζει τους Έλληνες προμηθευτές με σκοπό την προώθηση των προϊόντων τους σε 31 χώρες, συμπεριλαμβανομένων των ΗΠΑ. Η δυναμική, αυτή, συμβολή ενισχύει την παρουσία των ελληνικών προϊόντων στις διεθνείς αγορές, αναδεικνύοντας την αξία της τοπικής παραγωγής και δημιουργώντας νέες ευκαιρίες για τους συνεργαζόμενους παραγωγούς.
Πρωτοβουλίες Βιωσιμότητας και Υπευθυνότητας
Αναπόσπαστο κομμάτι της στρατηγικής της Lidl Ελλάς είναι η βιώσιμη ανάπτυξη και η προστασία του περιβάλλοντος. Το 2023, συνέχισε τη δυναμική της προσπάθεια για μείωση του περιβαλλοντικού της αποτυπώματος, με την υλοποίηση της στρατηγικής «REset Plastic 2025», που στοχεύει στη μείωση της χρήσης πλαστικού κατά 30% έως το 2025, και την υιοθέτηση της στρατηγικής Net Zero 2050. Επιπλέον, η εταιρεία υποστηρίζει δράσεις όπως το πρόγραμμα LIFE CLIVUT του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, που προάγει την ανάπτυξη πράσινων χώρων στις αστικές περιοχές. Ένα από τα πιο εντυπωσιακά στοιχεία της κοινωνικής προσφοράς της Lidl Ελλάς είναι η καμπάνια «Plastic Free Greece», η οποία συνεχίστηκε για 4η χρονιά το 2023, με δράσεις καθαρισμού παράκτιων και υποθαλάσσιων περιοχών σε συνεργασία με το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας. Από την έναρξη της πρωτοβουλίας, έχουν πραγματοποιηθεί συνολικά 39 παράκτιοι και 30 υποθαλάσσιοι καθαρισμοί, με συμμετοχή πάνω από 260 εθελοντών, και έχουν συλλεγεί περισσότερα από 5.871 κιλά απορριμμάτων.
Η δέσμευση της Lidl Ελλάς για βιωσιμότητα δεν σταματά εδώ. Η εταιρεία χρησιμοποιεί 100% ανανεώσιμη ηλεκτρική ενέργεια σε όλες τις εγκαταστάσεις της, ενώ το 2023 εγκατέστησε φωτοβολταϊκά συστήματα σε 11 καταστήματα και σε δύο αποθήκες, στα Καλύβια Αττικής και στη Σίνδο Θεσσαλονίκης. Επιπλέον, προτεραιοποιεί την εγκατάσταση σταθμών φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων, με σταθμούς να λειτουργούν σε 28 καταστήματα και σχέδιο επέκτασης σε ακόμη 29 έως το 2024. Αυτές οι πρωτοβουλίες αποδεικνύουν τη δέσμευση της Lidl Ελλάς να μειώσει το ανθρακικό της αποτύπωμα και να συμβάλλει στη βιώσιμη ανάπτυξη.
Καινοτομία για την Κοινωνία και Στήριξη Ευάλωτων Ομάδων
Η Lidl Ελλάς δεσμεύεται, επίσης, στην υποστήριξη των κοινωνικών αναγκών μέσω συνεργασιών με οργανισμούς όπως η UNICEF και η ActionAid. Το 2023, η εταιρεία συνέχισε τη συνεργασία της με το Δίκτυο Κοινωνικής Αλληλεγγύης & Αρωγής, παρέχοντας προϊόντα αξίας €400.000 για τη στήριξη οικογενειών που ζουν κάτω από το όριο της φτώχειας. Παράλληλα, προσέφερε υποτροφίες για το πρόγραμμα CTY Greece, υποστηρίζοντας την εκπαίδευση νέων με ακαδημαϊκές ικανότητες. Στο πλαίσιο της προώθησης της κοινωνικής καινοτομίας, η Lidl Ελλάς συμμετείχε στον 3ο μαραθώνιο καινοτομίας «Social Hackathon», μια συνεργασία με το Κοινωφελές Ίδρυμα Αθανάσιος Κ. Λασκαρίδης και το Υπουργείο Ανάπτυξης και Επενδύσεων. Στόχος του μαραθωνίου ήταν η ενθάρρυνση φορέων και επιχειρήσεων να δημιουργήσουν καινοτόμες εφαρμογές με κοινωνικό αντίκτυπο, συμβάλλοντας στη βελτίωση της ποιότητας ζωής και στη στήριξη των ευπαθών ομάδων.
Η επένδυση στο μέλλον δεν σταματά εδώ. Η Lidl Ελλάς δίνει ιδιαίτερη έμφαση στην εκπαίδευση και την ανάπτυξη των ανθρώπων της. Μέσα από το πρόγραμμα «Lidl UP Learn & Work» προσφέρει ευκαιρίες σε νέους να αποκτήσουν πολύτιμες γνώσεις και εργασιακή εμπειρία στον τομέα του λιανικού εμπορίου, προετοιμάζοντας τη νέα γενιά για το μέλλον της αγοράς εργασίας. Το 2023, η εταιρεία συνέχισε να προωθεί την ισότητα και τη συμπερίληψη, υιοθετώντας πρωτοβουλίες όπως το Σήμα Ισότητας «SHARE» και στηρίζοντας το Athens Pride ως Χρυσός Χορηγός.
Η παρουσία της Lidl Ελλάς στην ελληνική αγορά δεν περιορίζεται μόνο στην επιχειρηματική της δραστηριότητα, αλλά συνοδεύεται από μια ουσιαστική δέσμευση για την υποστήριξη της κοινωνίας, της οικονομίας και του περιβάλλοντος. Το 9ο Socioeconomic Impact Report αποδεικνύει για ακόμη μία φορά ότι η Lidl Ελλάς δεν είναι απλώς μια εταιρεία λιανικού εμπορίου, αλλά ένας σημαντικός παράγοντας θετικής
αλλαγής στην ελληνική κοινωνία. Με το βλέμμα στραμμένο στο μέλλον, δεσμεύεται να συνεχίσει να δημιουργεί αξία για την Ελλάδα και να συμβάλλει στην οικοδόμηση ενός βιώσιμου και συμπεριληπτικού αύριο!