Το 2024, το 43% του συνολικού αριθμού των αυτοκινήτων που εισήχθησαν στην ΕΕ ήταν ηλεκτρικά ή υβριδικά, σημειώνοντας μείωση μίας ποσοστιαίας μονάδας σε σύγκριση με το 2023. Ταυτόχρονα, για τις εξαγωγές της ΕΕ, το μερίδιο ανήλθε στο 28% του συνόλου το 2024, αυξημένο κατά μία ποσοστιαία μονάδα σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος. Συνολικά, έχει σημειωθεί μια σημαντική αύξηση σε αυτό το εμπόριο από το 2017, όταν το μερίδιο των συνολικών εισαγωγών και εξαγωγών ηλεκτρικών ή υβριδικών αυτοκινήτων της ΕΕ ανερχόταν σε μόλις 8% και 2%, αντίστοιχα.
Η ανάλυση ανά κατηγορία οχήματος δείχνει ότι το μερίδιο των αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων το 2024 ήταν 16% για τις εισαγωγές και 12% για τις εξαγωγές (έναντι 1% και 0,8% το 2017). Τα επαναφορτιζόμενα υβριδικά αυτοκίνητα αντιπροσώπευαν το 6% των εισαγωγών και το 5% των εξαγωγών (έναντι 0,6% και 1% το 2017). Τέλος, το μερίδιο των μη επαναφορτιζόμενων υβριδικών αυτοκινήτων ήταν 21% για τις εισαγωγές και 11% για τις εξαγωγές (έναντι 6% και 0,4% το 2017).
Σε όρους αξίας, το 2024 η ΕΕ δαπάνησε 42,4 δισεκατομμύρια ευρώ για εισαγωγές υβριδικών και ηλεκτρικών αυτοκινήτων από χώρες εκτός ΕΕ, ποσό που συνιστά μείωση 12% σε σύγκριση με το 2023 (48,3 δισ. ευρώ). Οι εξαγωγές των ίδιων προϊόντων προς χώρες εκτός ΕΕ μειώθηκαν στα 57,3 δισεκατομμύρια ευρώ, σημειώνοντας πτώση 8% σε σύγκριση με το 2023 (62,5 δισ. ευρώ). Η συνολική αξία της παραγωγής αυτοκινήτων στην ΕΕ ανήλθε σε 322 δισεκατομμύρια ευρώ το 2024, έναντι 337 δισεκατομμυρίων το προηγούμενο έτος.
Από τα 12,1 εκατομμύρια αυτοκίνητα που παρήγαγε η ΕΕ το 2024, σχεδόν το ένα τρίτο ήταν υβριδικά ή ηλεκτρικά (3,9 εκατομμύρια), αριθμός ελαφρώς αυξημένος σε σύγκριση με το 2023 (3,8 εκατομμύρια). Ειδικότερα, το 13% των αυτοκινήτων που παρήχθησαν στην ΕΕ ήταν ηλεκτρικά, το 6% επαναφορτιζόμενα υβριδικά και το 13% μη επαναφορτιζόμενα υβριδικά. Μεταξύ αυτών, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είχαν την υψηλότερη αξία παραγωγής με 57 δισεκατομμύρια ευρώ (έναντι 66 δισ. ευρώ το 2023), ακολουθούμενα από τα μη επαναφορτιζόμενα υβριδικά με 36 δισεκατομμύρια (από 34 δισ. ευρώ το 2023) και τα επαναφορτιζόμενα υβριδικά με 29 δισεκατομμύρια (από 24 δισ. ευρώ). Αυτό ισοδυναμούσε με μερίδιο στην αξία της συνολικής παραγωγής της ΕΕ της τάξης του 18% για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, 11% για τα μη επαναφορτιζόμενα υβριδικά και 9% για τα επαναφορτιζόμενα υβριδικά, αντίστοιχα.
Η Κίνα ήταν ο κορυφαίος εμπορικός εταίρος της ΕΕ στις εισαγωγές, με το 55% του συνόλου των εισαγωγών ηλεκτρικών αυτοκινήτων, ακολουθούμενη από τη Νότια Κορέα (16%), την Ιαπωνία και τις Ηνωμένες Πολιτείες (αμφότερες με 9%). Οι τρεις κορυφαίοι εταίροι στις εξαγωγές ηλεκτρικών αυτοκινήτων ήταν το Ηνωμένο Βασίλειο (31%), οι Ηνωμένες Πολιτείες (23%) και η Νορβηγία (11%).