Η Lidl ηγείται των παγκόσμιων προσπαθειών για ένα πιο πράσινο μέλλον, με δέσμευση να πετύχει μηδενικό ισοζύγιο εκπομπών έως το 2050. Ως μία από τις μεγαλύτερες και πιο καινοτόμες αλυσίδες λιανικής στην Ευρώπη, η Lidl αποδεικνύει πως η βιωσιμότητα και η επιχειρηματική επιτυχία μπορούν να συμβαδίζουν!
Η στρατηγική της εταιρείας για το Net-Zero δεν είναι απλά ένα μακρινό όραμα, αλλά μία πραγματικότητα που ήδη αποδίδει καρπούς: από το 2019, έχει μειώσει τις εκπομπές CO2 κατά 52%, συνεχίζοντας να υιοθετεί πρωτοποριακές πρακτικές που δείχνουν τον δρόμο για ένα βιώσιμο μέλλον.
Κλιματική αλλαγή: Μια πρόκληση που απαιτεί δράση
Η κλιματική αλλαγή είναι μία από τις μεγαλύτερες προκλήσεις της εποχής μας. Οι εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου αυξάνονται με ρυθμούς που επηρεάζουν όλο τον πλανήτη και οι συνέπειες είναι πλέον ορατές. Σε αυτό το πλαίσιο, η Lidl αναγνωρίζει τη σημασία του ρόλου της και δεσμεύεται να πρωτοστατήσει στις παγκόσμιες προσπάθειες για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής.
Το έτος-ορόσημο για τη δέσμευση της εταιρείας είναι το 2050. Μέχρι τότε, η Lidl επιδιώκει να μειώσει τις εκπομπές σε κάθε φάση της λειτουργίας της, είτε πρόκειται για τις δικές της δραστηριότητες, είτε για την ευρύτερη αλυσίδα εφοδιασμού της.
Από τη δέσμευση στην υλοποίηση
Η πορεία προς το Net-Zero είναι γεμάτη προκλήσεις, αλλά η Lidl έχει ήδη κάνει σημαντικά βήματα για να μετατρέψει τη δέσμευσή της σε πράξη. Ένα από τα πιο εντυπωσιακά παραδείγματα είναι η μείωση των εκπομπών CO2 κατά 52% από το 2019 έως το 2022. Αυτό επιτεύχθηκε κυρίως μέσω της χρήσης 100% ανανεώσιμων πηγών ενέργειας για όλα τα καταστήματα, τα κέντρα logistics και τα γραφεία της.
Επιπλέον, η εταιρεία έχει επενδύσει σε ηλεκτροκίνητα οχήματα, εγκαθιστώντας 54 σταθμούς φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων σε καταστήματα και εγκαταστάσεις. Την ίδια στιγμή, στις ταράτσες των καταστημάτων και των κέντρων logistics έχουν τοποθετηθεί φωτοβολταϊκά συστήματα, ενώ ο παραδοσιακός φωτισμός έχει αντικατασταθεί από LED, μειώνοντας σημαντικά το ενεργειακό αποτύπωμα της εταιρείας.
Ένα ακόμη μέτρο που καταδεικνύει τη δέσμευση της Lidl για μείωση των εκπομπών είναι η αποφυγή της αεροπορικής μεταφοράς φρούτων. Αυτή η πρακτική, που είναι ιδιαίτερα ρυπογόνα, αντικαθίσταται από άλλες, πιο βιώσιμες μορφές μεταφοράς.
Η μεγάλη πρόκληση της αλυσίδας εφοδιασμού
Παρά την επιτυχία της Lidl στη μείωση των εκπομπών από τις δικές της δραστηριότητες, η μεγαλύτερη πρόκληση προέρχεται από την αλυσίδα εφοδιασμού της, όπου παράγεται το 90% των συνολικών εκπομπών (Scope 3). Για να αντιμετωπίσει αυτό το ζήτημα, η Lidl έχει αναπτύξει στενές συνεργασίες με τους προμηθευτές της, οι οποίοι ευθύνονται για το 75% των εκπομπών Scope 3.
Η εταιρεία έχει θέσει φιλόδοξους στόχους για τη μείωση των εκπομπών της από τη γεωργία και τη δασοκομία κατά 42,4% έως το 2034, ενώ οι εκπομπές ενέργειας και βιομηχανίας θα μειωθούν κατά 35%. Αυτοί οι στόχοι είναι επιστημονικά τεκμηριωμένοι και βασίζονται στην πρωτοβουλία Science Based Targets (SBTi), η οποία βοηθά την Lidl να προσαρμόζει τις ενέργειές της στις τελευταίες εξελίξεις της επιστήμης για το κλίμα.
Βιώσιμες συνεργασίες για ένα κοινό όραμα
Η επιτυχία της Lidl στον στόχο για το Net-Zero δεν είναι μόνο αποτέλεσμα των δικών της προσπαθειών, αλλά και των συνεργασιών με τους προμηθευτές της. Η εταιρεία παρέχει συνεχή υποστήριξη στους βασικούς της προμηθευτές, βοηθώντας τους να υιοθετήσουν βιώσιμες πρακτικές. Αυτό το μοντέλο συνεργασίας βασίζεται στην εμπιστοσύνη και την κοινή δέσμευση για ένα πράσινο μέλλον.
Η υποστήριξη της Lidl περιλαμβάνει εκπαιδευτικά προγράμματα, καθοδήγηση και τεχνική βοήθεια για την ανάπτυξη βιώσιμων πρακτικών. Με τη βοήθεια της πρωτοβουλίας SBTi, οι προμηθευτές της Lidl μπορούν να θέσουν επιστημονικά τεκμηριωμένους στόχους για τη μείωση των εκπομπών τους, ενισχύοντας το θετικό περιβαλλοντικό αποτύπωμα ολόκληρης της αλυσίδας εφοδιασμού.
Επιστημονικά τεκμηριωμένη στρατηγική για το κλίμα
Η στρατηγική της Lidl για το Net-Zero βασίζεται σε επιστημονικά δεδομένα, όπως ορίζονται από τη Συμφωνία του Παρισιού και την πρωτοβουλία Science Based Targets. Το 2020, η Lidl και ο Όμιλος Schwarz εντάχθηκαν επίσημα στην πρωτοβουλία SBTi, αναγνωρίζοντας την ανάγκη να προσαρμόσουν τις δραστηριότητές τους στον στόχο του περιορισμού της υπερθέρμανσης του πλανήτη.
Αυτή η στρατηγική διασφαλίζει ότι κάθε μέτρο που λαμβάνει η Lidl είναι επιστημονικά τεκμηριωμένο, προσφέροντας παράλληλα σημαντικά οφέλη για το περιβάλλον. Η εταιρεία συνεχίζει να ενσωματώνει νέες τεχνολογίες και πρακτικές που εναρμονίζονται με τα πρότυπα της Συμφωνίας του Παρισιού, εξασφαλίζοντας ότι ο στόχος του Net-Zero μέχρι το 2050 παραμένει εφικτός.
Ένα καλύτερο αύριο για όλους
Με τη δέσμευσή της για το Net-Zero έως το 2050, η Lidl καθιερώνει τον εαυτό της ως πρωτοπόρο στον αγώνα για ένα βιώσιμο μέλλον. Αποδεικνύει ότι οι επιχειρήσεις μπορούν να παίξουν καθοριστικό ρόλο στην προστασία του περιβάλλοντος, χωρίς να θυσιάζουν την ποιότητα ή τις τιμές. Στη Lidl, η βιωσιμότητα δεν είναι απλώς μια τάση, αλλά ένας τρόπος ζωής και μια δέσμευση απέναντι στις μελλοντικές γενιές.
Η καινοτομία, οι συνεργασίες και η συνεχής βελτίωση θα συνεχίσουν να οδηγούν την εταιρεία προς ένα πράσινο μέλλον, με στόχο την οικοδόμηση ενός βιώσιμου πλανήτη για όλους!
Αναλυτικές πληροφορίες μπορείτε να βρείτε στην ενότητα Βιωσιμότητα – Lidl Ελλάς.