Η Honda και η Nissan ανακοίνωσαν σχέδια συγχώνευσης, καθώς οι Ιάπωνες κατασκευαστές αυτοκινήτων αντιμετωπίζουν έντονο ανταγωνισμό από αντίπαλες μάρκες στην αγορά ηλεκτρικών οχημάτων. Οι δύο εταιρείες επιβεβαίωσαν τη Δευτέρα ότι υπέγραψαν μνημόνιο κατανόησης που θα δημιουργήσει τον τρίτο μεγαλύτερο κατασκευαστή αυτοκινήτων παγκοσμίως, μετά την Toyota και τη Volkswagen.
Το μέλος της συμμαχίας της Nissan, Mitsubishi Motors, βρίσκεται επίσης σε διαπραγματεύσεις με τη Honda και τη Nissan για την ένταξή του στον «συνασπισμό», με την απόφαση να αναμένεται έως τα τέλη Ιανουαρίου. Με βάση την κεφαλαιοποίηση των τριών εταιρειών, μια ολοκληρωμένη συγχώνευση θα μπορούσε να οδηγήσει σε μια οντότητα αξίας άνω των 50 δισεκατομμυρίων δολαρίων. Η Honda θα ηγηθεί αρχικά της διοίκησης της συγχωνευμένης εταιρείας, σύμφωνα με τον πρόεδρο της Honda, Toshihiro Mibe, με στόχο την ολοκλήρωση της επίσημης συμφωνίας συγχώνευσης μέχρι τον Ιούνιο και την τελική ολοκλήρωση της συμφωνίας έως τον Αύγουστο του 2026.
«Η δημιουργία νέας αξίας κινητικότητας μέσω της ενοποίησης των πόρων, συμπεριλαμβανομένων της γνώσης, των ταλέντων και των τεχνολογιών που έχουν αναπτύξει η Honda και η Nissan επί χρόνια, είναι απαραίτητη για την αντιμετώπιση των προκλήσεων των περιβαλλοντικών αλλαγών που αντιμετωπίζει η αυτοκινητοβιομηχανία», δήλωσε ο Mibe σε ανακοίνωσή του.
Η προτεινόμενη συγχώνευση αναφέρθηκε για πρώτη φορά την προηγούμενη εβδομάδα και στοχεύει στη δημιουργία μιας κοινής εταιρείας συμμετοχών για την αντιμετώπιση του αυξανόμενου παγκόσμιου ανταγωνισμού από μάρκες όπως η Tesla και η BYD στην αγορά των ηλεκτρικών οχημάτων. Η συμφωνία θα βοηθήσει και στη διάσωση της Nissan, η οποία είδε τα καθαρά της κέρδη στα μέσα του 2024 να μειώνονται κατά περισσότερο από 90% σε ετήσια βάση και ανακοίνωσε σχέδια τον Νοέμβριο για την απόλυση χιλιάδων εργαζομένων.
«Εάν πραγματοποιηθεί, πιστεύω ότι ενώνοντας τις δυνάμεις των δύο εταιρειών, μπορούμε να προσφέρουμε απαράμιλλη αξία στους πελάτες μας παγκοσμίως, που εκτιμούν τα αντίστοιχα brands μας», δήλωσε ο CEO της Nissan, Makoto Uchida. «Μαζί, μπορούμε να δημιουργήσουμε έναν μοναδικό τρόπο για να απολαμβάνουν τα αυτοκίνητα οι πελάτες, κάτι που καμία από τις δύο εταιρείες δεν θα μπορούσε να επιτύχει μόνη της».
Ο πρώην επικεφαλής της Nissan, Carlos Ghosn, δήλωσε στο Bloomberg την Παρασκευή ότι η συγχώνευση είναι μια «απεγνωσμένη κίνηση» από τη Nissan και ότι «δεν είναι μια πρακτική συμφωνία, καθώς ειλικρινά, οι συνέργειες μεταξύ των δύο εταιρειών είναι δύσκολο να βρεθούν». Η εταιρεία βρίσκεται σε αναταραχή από τότε που ο Ghosn συνελήφθη από τις ιαπωνικές αρχές το 2018 με κατηγορίες για οικονομικές ατασθαλίες.